La Comunitat Valenciana registra en 2023 el seu màxim històric en turisme internacional amb 9,7 milions d'arribades fins a novembre

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2023 el seu màxim històric en turisme internacional, tal com ho mostren les enquestes publicades este dimecres per l'INE referents als Moviments Turístics en Frontera (Frontur) i l'Enquesta de Despesa Turística (Egatur).

D'esta manera, els turistes internacionals que van visitar la Comunitat Valenciana entre gener i novembre de 2023 van superar els 9,7 milions (9.777.942), amb un increment del 20,68 % interanual; i van gastar 11.738 milions d'euros, la qual cosa suposa un augment del 23,42 % respecte al 2022. El rècord absolut en turisme estranger es xifra en 9,5 milions d'arribades l'any anterior a la pandèmia, el 2019.

A més, només el mes de novembre, la Comunitat Valenciana va registrar un total de 655.434 arribades de turistes forans, la qual cosa suposa un notable increment del 26,27 % interanual, una de les pujades més importants a escala nacional, tan sols superada per Balears. Seguint així la tendència del mes anterior, octubre, en què la Comunitat Valenciana va liderar el creixement de turisme estranger.

Respecte a la despesa turística, el mes de novembre els visitants internacionals van desemborsar més de 740 milions d'euros, un 22,73 % més respecte a l'any anterior.

La consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha valorat estos resultats com “molt positius, ja que estes xifres corroboren una vegada més, la rellevància i el posicionament com a destinació turística en els mercats internacionals de la Comunitat Valenciana”.

A més, Montes ha afegit que “les enquestes mostren que es tracta de les millors dades de turisme internacional per a la Comunitat Valenciana de tota la sèrie històrica”, i suposa, a més, “una de les majors pujades interanuals de tot el conjunt nacional en el nombre de turistes estrangers que ens han visitat fora de temporada”, ha afegit.

La titular de Turisme manifesta que “estos resultats ratifiquen de manera definitiva que l'any 2023 és l'any de l'absoluta recuperació turística”.

Resultats per mercats 

D'altra banda, Nuria Montes ha ressaltat que respecte als mercats emissors de turistes cap a la Comunitat Valenciana, “la nacionalitat més important continua sent el Regne Unit, amb l'arribada de més de 2,45 milions de britànics de gener a novembre del passat any, un 17,9 % més que en 2022”.

“Li seguix França – ha continuat- amb més d'1,88 milions de turistes fins a novembre”, que registra, a més, “el major increment interanual d'entre els principals mercats, amb un 28,5 % més d'arribades de francesos en 2023 a la nostra destinació”, ha indicat Montes.

En esta línia, ha assenyalat que “els països nòrdics se situen com el tercer mercat internacional amb més arribades a la Comunitat”, amb 868.438 turistes fins a novembre i un increment interanual del 9,1 %. Els seguixen els Països Baixos (722.689), Bèlgica (645.074) i Alemanya (637.143), tots amb creixement en 2023 del 6,6 %, 14,5 % i 17,1 %, respectivament.

En referència només al mes de novembre, el mercat internacional que més creix a la Comunitat Valenciana és el belga, que registra un 45,2 % més d'arribades que en el mateix mes de l'any anterior, i el francés que augmenta un 44,3 %. Els britànics van superar les 193.000 arribades amb una pujada del 33,2 % interanual.

El euro cruza la barrera de los 1,14 dólares por primera vez desde 2022

La cotización del euro frente al dólar prosigue su escalada y llegaba a superar este viernes el umbral de los 1,14 'billetes verdes' por primera vez en tres años en respuesta a las erráticas políticas implementadas por la Casa Blanca, lo que lleva a los inversores a obviar la dinámica de la evolución de los tipos de cambio en el corto plazo.

eDreams ODIGEO cumple su objetivo histórico: cuadriplica suscriptores hasta los 7,25 millones pese a la incertidumbre global

eDreams ODIGEO (en adelante, “eDO” o “la Compañía”), la principal empresa de suscripción de viajes del mundo, celebra hoy un hito histórico al alcanzar su ambicioso objetivo a largo plazo de cuadruplicar su base de suscriptores hasta los 7,25 millones de miembros en marzo de 2025. Este objetivo de crecimiento, establecido en noviembre de 2021 con solo 1,9 millones de suscriptores y en un contexto de gran incertidumbre en el mercado, demuestra el gran valor y la fortaleza del innovador modelo de suscripción de eDO —el primero del mundo en el sector de los viajes— así como su escalabilidad y la capacidad de la Compañía para cumplir su visión a largo plazo.

MSC Cruceros afianza su expansión en América con el bautizo del MSC World América en Miami

El MSC World América, entregado por los astilleros Chantiers de l'Atlantique el pasado 27 de marzo, es el segundo de una clase de cuatro barcos que tiene previsto su lanzamiento en los próximos años. En estos momentos está comenzando el ensamblaje del tercer crucero, el MSC World Asia, que entrará en servicio a finales de 2026 en el Mediterráneo y también se ha realizado el corte de acero del cuarto barco de la serie el MSC World Atlantic, que se entregará en 2027 y zarpará desde Puerto Cañaveral, Florida. La World Class comenzó su andadura con el MSC World Europa, que entró en servicio a finales de 2022.

Porto Alegre, capital de la innovación en Latinoamérica con South Summit Brazil 2025

South Summit Brazil, el encuentro líder del ecosistema emprendedor e innovador en Latinoamérica co-organizado por IE University y el Gobierno de Río Grande do Sul, inauguró el pasado miércoles 9 de abril su cuarta edición en la ciudad de Porto Alegre. South Summit Brazil 2025 ha reunido hasta el viernes 11 a los principales protagonistas del ecosistema emprendedor mundial en Porto Alegre, que con esta nueva edición consolida su posición como capital de la innovación y el emprendimiento en América Latina.