La Comunitat Valenciana registra en 2023 el seu màxim històric en turisme internacional amb 9,7 milions d'arribades fins a novembre

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2023 el seu màxim històric en turisme internacional, tal com ho mostren les enquestes publicades este dimecres per l'INE referents als Moviments Turístics en Frontera (Frontur) i l'Enquesta de Despesa Turística (Egatur).

D'esta manera, els turistes internacionals que van visitar la Comunitat Valenciana entre gener i novembre de 2023 van superar els 9,7 milions (9.777.942), amb un increment del 20,68 % interanual; i van gastar 11.738 milions d'euros, la qual cosa suposa un augment del 23,42 % respecte al 2022. El rècord absolut en turisme estranger es xifra en 9,5 milions d'arribades l'any anterior a la pandèmia, el 2019.

A més, només el mes de novembre, la Comunitat Valenciana va registrar un total de 655.434 arribades de turistes forans, la qual cosa suposa un notable increment del 26,27 % interanual, una de les pujades més importants a escala nacional, tan sols superada per Balears. Seguint així la tendència del mes anterior, octubre, en què la Comunitat Valenciana va liderar el creixement de turisme estranger.

Respecte a la despesa turística, el mes de novembre els visitants internacionals van desemborsar més de 740 milions d'euros, un 22,73 % més respecte a l'any anterior.

La consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha valorat estos resultats com “molt positius, ja que estes xifres corroboren una vegada més, la rellevància i el posicionament com a destinació turística en els mercats internacionals de la Comunitat Valenciana”.

A més, Montes ha afegit que “les enquestes mostren que es tracta de les millors dades de turisme internacional per a la Comunitat Valenciana de tota la sèrie històrica”, i suposa, a més, “una de les majors pujades interanuals de tot el conjunt nacional en el nombre de turistes estrangers que ens han visitat fora de temporada”, ha afegit.

La titular de Turisme manifesta que “estos resultats ratifiquen de manera definitiva que l'any 2023 és l'any de l'absoluta recuperació turística”.

Resultats per mercats 

D'altra banda, Nuria Montes ha ressaltat que respecte als mercats emissors de turistes cap a la Comunitat Valenciana, “la nacionalitat més important continua sent el Regne Unit, amb l'arribada de més de 2,45 milions de britànics de gener a novembre del passat any, un 17,9 % més que en 2022”.

“Li seguix França – ha continuat- amb més d'1,88 milions de turistes fins a novembre”, que registra, a més, “el major increment interanual d'entre els principals mercats, amb un 28,5 % més d'arribades de francesos en 2023 a la nostra destinació”, ha indicat Montes.

En esta línia, ha assenyalat que “els països nòrdics se situen com el tercer mercat internacional amb més arribades a la Comunitat”, amb 868.438 turistes fins a novembre i un increment interanual del 9,1 %. Els seguixen els Països Baixos (722.689), Bèlgica (645.074) i Alemanya (637.143), tots amb creixement en 2023 del 6,6 %, 14,5 % i 17,1 %, respectivament.

En referència només al mes de novembre, el mercat internacional que més creix a la Comunitat Valenciana és el belga, que registra un 45,2 % més d'arribades que en el mateix mes de l'any anterior, i el francés que augmenta un 44,3 %. Els britànics van superar les 193.000 arribades amb una pujada del 33,2 % interanual.

¿Colaboradores infieles o falta de cultura de compañía? Un 20% de los empleados participan en procesos de selección para conseguir otro trabajo

Entre el 18% y el 22% de las personas que están actualmente empleadas están dispuestas a participar en nuevos procesos de selección de personal. El dato surge del análisis de 180.000 perfiles activos en procesos de recruiting durante los últimos 12 meses, en diferentes países de la región, como Argentina, Chile, Colombia, Perú y México. 

¿Cuál es la bebida de moda en España que crece un 50% en ventas?

El matcha se ha convertido en la bebida de moda en España en los últimos años. Sin embargo, más que una tendencia pasajera, este té verde japonés en polvo se está convirtiendo en una alternativa saludable y sofisticada: aporta antioxidantes, una cafeína de liberación lenta y una versatilidad que lo transforma en lattes, frappés o, incluso, en repostería. Un ritual cotidiano que gana tracción cada día gracias a la visibilidad que le dan también muchos influencers. 

SpaceX planea salir a Bolsa con una valoración de 1,5 billones de dólares

SpaceX, la empresa aeroespacial estadounidense fundada por el magnate Elon Musk, sigue adelante con sus planes para salir a Bolsa en 2026 mediante una oferta pública de venta de acciones (OPV) para recaudar más de 30.000 millones de dólares (25.778 millones de euros), con lo que superaría a la petrolera Saudi Aramco como la mayor OPV de la historia, alcanzando además una valoración de alrededor de 1,5 billones de dólares (1,3 billones de euros), según Bloomberg.