Agricultura obri a consulta pública l'elaboració d'unes ajudes a productors de cirera afectats per adversitats climàtiques, ambientals o incendis

La Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca ha obert el termini per a la participació ciutadana en el procediment d'elaboració de les ajudes destinades a les explotacions agrícoles dedicades a la producció de cirera afectades per factors climàtics, ambientals i incendis.

Amb estes ajudes es busca pal·liar la falta de producció de les explotacions dedicades al cultiu de la cirera de tota la Comunitat Valenciana, ocasionada per la persistent concurrència de factors climàtics, ambientals i incendis, que s'han acumulat en els últims anys, i que suposen una greu pèrdua econòmica per a les empreses agrícoles productores de cirera.

Així, el conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, José Luis Aguirre, materialitza el compromís adquirit amb el sector després del seu nomenament i que, a més, fa extensiu als cultius de cirera de tota la Comunitat Valenciana.

En este sentit, el conseller ha assenyalat que “a conseqüència de fenòmens climàtics adversos, en les últimes campanyes la producció s'ha vist seriosament minvada. Això ha motivat que les explotacions agrícoles estiguen patint una important descapitalització que impedix abordar les tasques bàsiques de manteniment i millora, la qual cosa compromet la continuïtat del cultiu i suposa un seriós risc d'abandó definitiu”.

A esta situació cal afegir que la fragilitat econòmica de les explotacions dificulta la contractació de l'assegurança agrària, “per la qual cosa moltes superfícies de cirerer no tenen cobertura, amb la qual cosa s'exposa amb més intensitat la vulnerabilitat de les explotacions”, ha afegit Aguirre.

A més, el conseller ha apuntat que “les altes temperatures que puguen registrar-se al final de la floració provoquen un deficient quallat de la fruita, que, si és seguit de fortes pluges en plena campanya de recol·lecció, deixen un balanç de pèrdues important i una producció final molt per davall a la d'una campanya normal”.

El cultiu de la cirera exercix un paper fonamental en el sector agrari d'unes certes zones de la Comunitat Valenciana i representa un motor econòmic que genera riquesa i llocs de treball en zones d'interior. És un sector fonamental en termes de fixació de població, a més de ser un element vertebrador que promou el desenvolupament rural sostenible, el manteniment del medi ambient i del paisatge.

El tràmit es pot fer a través del portal de participació de la Generalitat, a fi que en el termini establit les persones i les organitzacions interessades puguen presentar les seues aportacions i opinions. L'anunci es troba publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

SpaceX planea salir a Bolsa con una valoración de 1,5 billones de dólares

SpaceX, la empresa aeroespacial estadounidense fundada por el magnate Elon Musk, sigue adelante con sus planes para salir a Bolsa en 2026 mediante una oferta pública de venta de acciones (OPV) para recaudar más de 30.000 millones de dólares (25.778 millones de euros), con lo que superaría a la petrolera Saudi Aramco como la mayor OPV de la historia, alcanzando además una valoración de alrededor de 1,5 billones de dólares (1,3 billones de euros), según Bloomberg.

“Your Friends Are Boring” se alza como ganadora en el foro de inversión del Seed Startup Program

“Your Friends Are Boring” se ha alzado como ganadora del Seed Startup Program, impulsado por València Innovation Capital y Startup Valencia. La startup valenciana, fundada por Clara Haba y Amaury de Castelnau, organiza viajes grupales que conectan a personas con intereses afines a través de experiencias compartidas. Su enfoque creativo, el modelo de negocio que reinventa el turismo experiencial con impacto social y los hitos alcanzados desde su MVP y sus primeros viajes le han permitido destacar entre las más de 28 participantes de esta edición.

Tres de cada diez consumidores en España ya son ‘Eco-actives’

Los consumidores Eco-Actives —aquellos más comprometidos con un estilo de vida sostenible— han crecido en España hasta el 30% (frente al 28% en 2024), superando la media global del 23%. Este grupo representa ya un valor aproximado de 28.800 millones de dólares en gran consumo, lo que supone una oportunidad significativa para las marcas, según nuestro informe “Who Cares, Who Does?”.

El mercado global del souvenir superará los 108 millones en 2026 impulsado por la personalización, la sostenibilidad y el turismo internacional

El sector del souvenir y los artículos de regalo vinculados al turismo vive un momento de crecimiento sostenido a escala global. Según los últimos datos de Business Research Insights, el mercado alcanzará los 108 millones de euros en 2026, tras un valor de 90 millones en 2025. Además, las previsiones apuntan a que para 2035 el mercado global rebase los 120 mil millones de euros, impulsado por una tasa de crecimiento anual del 2,6 % en la próxima década.