La Comunitat Valenciana registra en 2023 el seu màxim històric en turisme internacional amb 9,7 milions d'arribades fins a novembre

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2023 el seu màxim històric en turisme internacional, tal com ho mostren les enquestes publicades este dimecres per l'INE referents als Moviments Turístics en Frontera (Frontur) i l'Enquesta de Despesa Turística (Egatur).

Image description

D'esta manera, els turistes internacionals que van visitar la Comunitat Valenciana entre gener i novembre de 2023 van superar els 9,7 milions (9.777.942), amb un increment del 20,68 % interanual; i van gastar 11.738 milions d'euros, la qual cosa suposa un augment del 23,42 % respecte al 2022. El rècord absolut en turisme estranger es xifra en 9,5 milions d'arribades l'any anterior a la pandèmia, el 2019.

A més, només el mes de novembre, la Comunitat Valenciana va registrar un total de 655.434 arribades de turistes forans, la qual cosa suposa un notable increment del 26,27 % interanual, una de les pujades més importants a escala nacional, tan sols superada per Balears. Seguint així la tendència del mes anterior, octubre, en què la Comunitat Valenciana va liderar el creixement de turisme estranger.

Respecte a la despesa turística, el mes de novembre els visitants internacionals van desemborsar més de 740 milions d'euros, un 22,73 % més respecte a l'any anterior.

La consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha valorat estos resultats com “molt positius, ja que estes xifres corroboren una vegada més, la rellevància i el posicionament com a destinació turística en els mercats internacionals de la Comunitat Valenciana”.

A més, Montes ha afegit que “les enquestes mostren que es tracta de les millors dades de turisme internacional per a la Comunitat Valenciana de tota la sèrie històrica”, i suposa, a més, “una de les majors pujades interanuals de tot el conjunt nacional en el nombre de turistes estrangers que ens han visitat fora de temporada”, ha afegit.

La titular de Turisme manifesta que “estos resultats ratifiquen de manera definitiva que l'any 2023 és l'any de l'absoluta recuperació turística”.

Resultats per mercats 

D'altra banda, Nuria Montes ha ressaltat que respecte als mercats emissors de turistes cap a la Comunitat Valenciana, “la nacionalitat més important continua sent el Regne Unit, amb l'arribada de més de 2,45 milions de britànics de gener a novembre del passat any, un 17,9 % més que en 2022”.

“Li seguix França – ha continuat- amb més d'1,88 milions de turistes fins a novembre”, que registra, a més, “el major increment interanual d'entre els principals mercats, amb un 28,5 % més d'arribades de francesos en 2023 a la nostra destinació”, ha indicat Montes.

En esta línia, ha assenyalat que “els països nòrdics se situen com el tercer mercat internacional amb més arribades a la Comunitat”, amb 868.438 turistes fins a novembre i un increment interanual del 9,1 %. Els seguixen els Països Baixos (722.689), Bèlgica (645.074) i Alemanya (637.143), tots amb creixement en 2023 del 6,6 %, 14,5 % i 17,1 %, respectivament.

En referència només al mes de novembre, el mercat internacional que més creix a la Comunitat Valenciana és el belga, que registra un 45,2 % més d'arribades que en el mateix mes de l'any anterior, i el francés que augmenta un 44,3 %. Els britànics van superar les 193.000 arribades amb una pujada del 33,2 % interanual.

Tu opinión enriquece este artículo:

El 81% de los consumidores de la Comunitat está a favor de un mayor uso de la IA para las compras en el futuro, pero todavía muestra una actitud cautelosa

El 81% de los consumidores de la Comunitat Valenciana está a favor de un mayor uso de la IA para las compras en el futuro. De este modo, la consideran especialmente útil en el proceso de compra, al inicio, para mejorar la búsqueda con resultados más precisos y personalizados (42%) y al final, con una mayor automatización en la logística de entregas (34%).

Más del 50% de los emprendedores en España abandona por falta de financiación

Más del 50% de los emprendedores en España abandona su iniciativa empresarial en los dos primeros años. Los principales hándicaps para las startups españolas son la falta de acceso a financiación efectiva, la hiperregulación impuesta desde la Administración debido a la complejidad administrativa y el exceso de burocracia, así como la lenta adopción de los avances tecnológicos por el pequeño tamaño y presupuesto de las organizaciones. Son datos de la consultora ENLACE.

Tres de cada cuatro españoles prefieren hipotecarse para comprar una vivienda que pagar el precio actual de un alquiler

El 73% de los españoles activos en el mercado de la vivienda consideran que el precio actual del alquiler hace que compense más pagar una hipoteca que arrendar un inmueble como inquilinos. Esta opinión recibe un respaldo cuatro puntos porcentuales por encima en comparación con 2024 y una nota media de 7,7 (dos décimas más que hace un año), por lo que se trata de la valoración que genera un mayor consenso y que recibe una puntuación más alta entre los encuestados.

Las soft skills que ayudan a conseguir el bienestar y el éxito en la vuelta al trabajo

Septiembre marca uno de los grandes puntos de partida del año en el ámbito profesional. Más que un simple regreso a la rutina, este momento se ha convertido en una oportunidad para redefinir objetivos y, sobre todo, para revisar la gestión del bienestar emocional en el entorno laboral. En este contexto, las softskills, como la comunicación asertiva, la regulación emocional, el pensamiento estratégico o la capacidad de adaptación, han dejado de ser un extra deseable para convertirse en una pieza clave del éxito profesional y del equilibrio psicológico. Su incorporación en el día a día no solo facilita la gestión del cambio y la resolución de conflictos, sino que también combate el estrés y mejora el clima organizacional.

El alojamiento ilegal: una ameza real para el Turismo de la "Isla Blanca" (Ibiza)

Ibiza, referente internacional del turismo mediterráneo, se enfrenta a una amenaza que compromete los fundamentos de su modelo turístico: la proliferación de la oferta ilegal de unidades alojativas. Este fenómeno no solo vulnera la normativa vigente, sino que deteriora la calidad del destino, distorsiona la competencia, sobrecarga las infraestructuras, encarece el acceso a la vivienda para residentes y afecta negativamente a la convivencia ciudadana y a la imagen de la isla.

Éste sitio web usa cookies, si permanece aquí acepta su uso. Puede leer más sobre el uso de cookies en nuestra política de cookies.